Brusel - Cesta a tak

11. června 2018 v 16:03 | - |  Erasmus
A jsem v Bruselu!
Vlastně už tu přebývám druhým týdnem, ale nějak se mi nechtělo o tom psát. Chvíli jsem si říkala, že to nemá cenu, kašlat na to. Kašlat na celý blog. Ale teď se nudím a ráda bych se podělila o své zkušenosti, které postupně nabírám.

Musela jsem si teď obléct svetr, v bytě je docela chladno, i když venku je nějakých dvacet stupňů minimálně.
(písnička pro začátek, kterou zrovna poslouchám při úpravě tohoto textu - Mumford & Sons)

Do Bruselu jsem dorazila i se svou kamarádkou Lenkou 2. 6. 2018. Cesta byla dost vyčerpávající. Mohly jsme pohodlně letět letadlem, nebo jet vlakem, ale jsme obě chudé studentky, tak jsme se rozhodly pro nejlevnější možnost - autobus.

Jely jsme se společností Student Agency. Autobus vyjížděl z Prahy 1. 6. 2018 v 18:00 hodin. Do Bruselu jsme dorazili něco málo po šesté hodině ráno následující den.

Jo, správně, cesta trvala dlouhých dvanáct hodin. Děs. Autobus byl sice pohodlný, s vlastní obrazovkou, takže jsem si mohla pustit jakýkoliv film, jenže já tu obrazovku asi zničila. :D

Prostě nejsem moc trpělivý člověk a několikrát jsem klikla na tu obrazovku, protože to nechtělo moc reagovat a omylem jsem zapla nějakou hru. I hned jsem ji vypla, jenže pak se tam furt ta hra nějak načítala a nechtělo se to nijak vypnout. Stejně jsem se hlavně snažila usnout, protože mi v autobuse bývá blbě. Tudíž jsem každé tři hodinky papkala kinedryl a měla stále po ruce sáček, kdyby náhodou...

Cesta autobusem do Bruselu z Prahy nás vyšla na necelých 1 000,- Kč. Ovšem do Prahy to máme obě docela daleko (bydlíme na druhé straně republiky). Takže jsme se napřed musely dopravit do Prahy - cca 4 hodiny. To jsme jely normálně Českými drahami, mě stál lístek cca 250,- Kč, zahrnuta je i sleva IN 25.
V Praze jsme dojely na Hlavní nádraží, odkud jsme se metrem dopravily na Florenc. Odtud jsme došly na autobusové nádraží, které je kousíček a tam jsme počkaly, až nám přijede ten náš žlutý autobus. :)

Jak jsem psala, autobus Student Agency byl pohodlný. Sedadla byla polohovatelná, i když jsem této možnosti nevyužila, nechtěla jsem toho člověka za mnou přimáčknout. :D
Navíc jsme dostaly teplý nápoj dle našeho výběru. Já byla celá natěšená na horkou čokoládu. Byla dobrá, akorát já jsem prostě nešika a mám děsnou smůlu, takže jsem se samozřejmě polila.

(Teď jsem zas poslouchala další písničku od Damiena, ho prostě žeru!, Unplayed Piano.)

Když jsme dorazili do Bruselu, vzaly jsme si kufry a první, co jsme udělaly, bylo, že jsme se ohlížely po taxíku. Paní, za kterou jsme tu jely (Češka mimochodem), nás čekala před svým domem.
Poprvé jsme si tedy vyzkoušely naše znalosti angličtiny. Přišly jsme k taxíku a ten nás poslal někam dopředu, že musíme k úplně prvnímu taxíku. Což jsme si původně nevšimly, že je jich tam víc. :D Tak jsme si našly ten první taxík a ten pán vypadal zprvu děsivě, jak už často taxikáři vypadají. Ale byl docela fajn, adresu jsme měly napsanou na lístku, takže si jen vzal lístek, naše zavazadla hodil dozadu, do kufru, a vyjeli jsme. Akorát nastala trapná situace při placení. Taxík nás stál, pokud si dobře pamatuju, 13.40 €. Jenže on to tak divně říkal, že jsem mu vůbec nerozuměla. :| No, nakonec nám vypsal lístek a já mu dala 14 €, ať si zbytek nechá. Pak jsem přemýšlela nad tím, jaké dýško se vůbec nechává taxikářům.

Můj otec kdysi jezdil taxíkem a tak vím, že občas mu lidé nechali mega dýško a naopak někdy vůbec žádné. Tak těžko říct, jak je tomu zvykem tady v Belgii.

Jelikož jsme dojely v neděli, byl všude docela klid. Navíc bylo brzy ráno, takže většina lidí ještě spala, což jsem jim mega záviděla. Sama jsem byla nevyspaná, hladová a prostě celkově unavená. Těšila jsem se do bytu na horkou sprchu a řádný odpočinek. Jenže to nás nečekalo, ta paní nás nechala jen opláchnout obličej a šupky dupky hnedka ven, že nám ukáže blízké okolí.
Vzala nás na snídani, výborný jahodový koláč. Za ten mé bříško bylo obrovsky moc vděčné, protože už mělo obrovsky moc velký hlad.
Pak nás čekal dlouhý pochod a hromada informací. Ukázala nám nástupiště na metro a jak koupit jízdenky. (Cena za 10 cest je 14 €, přičemž se cesty dobíjí na speciální metro-kartičku, tu nám zařídila; jak je to s cenou na jednu cestu nevím.)
Ale nechtěla, abychom první týden jezdily metrem, všude máme chodit pěšky, ať město dobře poznáme.
Potom nám ukázala, kde nakupovat, ale prý jsou ceny ve všech obchodech přibližně stejné, takže nemá cenu chodit do různých obchodů a porovnávat ceny.
Kousek od bytu máme krásný park. Jako první na tomto parku mě zaujala mega fontána, která je ve středu. Když fouká vítr, dostaneš od té fontány osvěžující spršku a to i když sedíš docela daleko od ní. Velice příjemné místo, které jsem si hned na první pohled oblíbila. (O parku více pozdějc!)

A to je asi všechno, co jsme během cesty zažily. Vlastně, na Florenci, na autobusovém nádraží, jsem si koupila výborné kuřecí nugetky v KFC. Skvělý oběd. :D
Uběhl týden od té cesty a myslím, že za tu dobu jsme toho v Bruselu docela dost stihly (prohlídka historického centra, různé parky, sochy, samozřejmě EU budovy + přednášky, bláznivé trhy atd...). Ráda bych se o tom rozepsala v dalším pokračování. :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.