Naše cesta na Velký Javorník

15. října 2017 v 16:47 | - |  Tak různě
Včera, v sobotu, jsme se s kamarádkami konečně dohodly, všechny jsme měli čas, předpověď hlásila nádherné počasí, prostě ideální den na pořádnou túru!
Našim cílem se stal Velký Javorník, na kterém se navíc nachází hezká rozhledna, která podle všech zdrojů stojí za návštěvu!

Ale to bych nebyla já, aby se něco nezvrtlo. Ráno šlo všechno dle plánu. Sice vstávat v sobotu v šest hodin je podle mě porušování všech zákonů, norem a ústav, ale co se dá dělat, když na výšlap, tak na pořádný, celodenní!

Autobus mi jel v 7:14, s ním jsem dojela na Vsetín, kde jsem měla chvíli, abych došla přes cestu na vlakové nádraží a udtud jsem si v pohodlí dojela do Valašského Meziříčí, kde jsme si daly sraz s oběma mýma kamarádkama. Skočily jsme si akorát na svačinku do Kauflandu, který je hned vedle vlakového nádraží. Kdo by to byl čekal, že v sobotu, před devátou hodinou, bude v Kauflandu totálně přecpáno! Čekaly jsme v řadě minimálně sedm minut, už jsem chytala panické záchvaty, že nestihneme vlak do Veřovic, odkud začínala naše túra.

Naštěstí jsme vlak ale stihly. Jelo to v 9:25, takže o přibližně dvacet minut později jsme stály na zastávce ve Veřovicích a koumaly, kudy dál. Myslela jsem, že kamarádka, která tam někde poblíž má chatu, ví kudy vede cesta, ale opak byl pravdou.
Poradila nám milá paní průvodčí, mělo se jít stále rovno podél kolejí a pak sejít někam nalevo, mám pocit. Nebyly jsme samy, kdo mířil na Javorník, takže jsme nakonec zvolily taktiku pronásledování!

Šlo se po asfaltové cestě, což nemám zrovna v oblibě. Na vrchol kopce vedly ale cesty dvě. Jedna kratší, ale obtížnější, a druhá v pohodě, ale po asfaltové cestě, kde navíc občas projížděla auta. Ta druhá varianta se mi vůbec nezamlouvala, ale musela jsem brát samozřejmě ohled i na ostatní.
Když jsme stály na rozcestí a rozhodovaly se, jestli teda jít dál po modré turistické značce, která vedla lesem do docela strmého kopce (tato trasa měla myslím pouhých 2,5 km!), byly jsme dvě pro a jedna proti. Takže jsme přeskočily potok a šly lesem. Byla jsem v sedmém nebi, tohle bylo úplně něco pro mě. Toulat se lesem, všude popadané listí, po zemi se plazily obrovské kořeny, po kterých se dalo poskakovat. No prostě paráda!

Ale jedna z mých kamarádek na tom bohužel není zdravotně nejlépe, zrovna ta, co protestovala. Kdyby řekla rovnou, že si na to nevěří, tak bychom šly po asfaltce hned a bez rozmyslů. Ale ona argumentovala tím, že se v lese nechce ztratit, což já nikdy moc v potaz neberu, páč si říkám, dyť jdu po značkách!
Jenže kamarádka ani nakonec neměla problém s lesem, jako spíše s tím strmým kopcem, točila se jí hlava a tak nás zastavila a upozornila, že by raději přece jen šla po té asfaltové cestě, jelikož měla strach, aby se nám tam někde nesesypala, neomdlela nebo neprovedla podobnou srandu.

Vrátily jsme se tedy na původní cestu. A šly po bílé turistické značce, která vedla k chatě na Javorníku. Tato cesta měla o kilometr více, ale zas se člověk cestou koukl i na Malý Javorník, což se mi docela zamlouvalo a vykompenzovalo to ztrátu lesa.

Bohužel, ani tohle kamarádce nepomohlo. Udělalo se jí vážně blbě, i když jsme šly jako šneci, nepomáhalo to. :( Nakonec jsme se tedy otočily v půli cesty a vrátily se zpět na zastávku ve Veřovicích. Ve 12:20 nám jel vlak zpátky do Valmezu.

Místo na Velký Javorník jsme se podívaly do kavárny Tucan, která je na náměstí. Je to dobrá kavárna, dřív bývala u autobusového nádraží, mívaly tam skvělé palačinky! Nyní už ale palačinky nemají, bohužel. :( Ale to nejlepší na této kavárně je, že si zde můžete jen tak půjčit knihu a číst si a co je ještě lepší, že si tu jen tak můžete půjčit i deskové a karetní hry, což je paráda! Takže jsme celé odpoledne proseděly u karet!

Mají zde docela obstojný výběr, i mou oblíbenou deskovku - Ankh-Morpork, dál Osadníky z Katanu, Carcassonne, Timeline, viděla jsem tam i nějakou Mafii, Bláznivou Zoo, Bylo nebylo a plno dalších. :)

Bohužel z tohoto dne nemám žádnou povedenou fotku, takže je tenhleten článek takový o ničem. :(

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.